SONGS

::Follow Me::

❤ MEMORIES ❤

3 Julai 2012

::SENTAPKAH::

:: Bukan aku yang sentap.....
Pagi tadi aku ada bercerita dengan mak pasal umah jiran yang baru buat umah cantek sangat...
Tetiba mak aku membebel bla....bla...bla...
Aku tahu mak memang berhajat nak besarkan umah...
Tapi apakan daya duit yang dapat tak bole simpan..
Sebab banyak habis untuk anakanak...
Pastu tetiba dengar mak teresakesak menangis?!
Aduhhhh aku dengar macam mak sentap dengan anak dia *tet*...( terpaksa simpan kang majok lak manusia tu)...
Dia kecik hati sebab..... (Biarlah Resia)
Mak oh Mak...
Kenapalah mak selalu memikirkan and mengungkit benda yang sama?
Benda tu akan buat mak tensen...
Pelish lah mak...
Terimalah seadanya manusia itu...
Sudah begitu sikap dia..
Bukan mak tak kenal....
Terimalah jerlah nak buat macamana kan?!....
Aku tahu apa yang mak rase...
Kalo bab anak memang mak sangat sensetip..
Bila dengar anak takde duit nak makan mulalah dia..
Kekadang sampai sendiri tak makan
Kerana memikirkan anakanak...
Aku harap adik badik aku menghargai apa yang telah mak abah lakukan
Termasuklah aku..
Aku lagi lah...........
harihari ada and dekat dengan mak
Marah ke.....
Membebel ke......
Terima jer.......
Masuk tinger kanan
Pastu simpan dalam hati...
Nak sentap pun mak sendirikan...
Aku hanya mampu mendengar...
Kalolah aku mampu untuk membantu....
Hmmm......................................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan